Hogere klantwaarde door digitale zorgplicht

Maar ik doe toch al aan zorgplicht?

Natuurlijk! Gelukkig hebben bijna alle verzekeringsadviseurs de zorgplicht in orde. En natuurlijk kennen uw zakelijke klanten de clausules en voorwaarden (preventie-eisen) om voor een uitkering na schade in aanmerking te komen.


Iedere adviseur wil dat de verzekeringspolissen van zijn zakelijke klanten namelijk kloppen, dat klanten de clausules en voorwaarden goed opvolgen, zodat klanten ook daadwerkelijk een uitkering van de verzekeraar krijgen na een (grote) schade.


Wij bieden u de mogelijkheid uw zorgplicht nog beter in uw processen in te regelen. Uw zakelijke klanten nog beter te informeren over zijn polissen, clausules en voorwaarden. Geheel geautomatiseerd en gedigitaliseerd. U wilt toch ook nog meer zekerheid dat uw klanten na schade de uitkering krijgt om de schade te herstellen?


En u realiseert ook nog eens veel tijdwinst...

Wettelijke verplichting

U heeft als zakelijke verzekeringsadviseur de wettelijke plicht om te zorgen dat uw zakelijke klanten goed op de hoogte zijn van welke risico zij lopen. welke risico's zij (heeft) afgedekt, wat zij moet doen om voor een uitkering na schade in aanmerking te komen. U moet ze informeren over de inhoud van de polis, clausules en voorwaarden. U moet op de hoogte zijn van wijzigingen bij uw klant die van invloed kunnen zijn op de polissen. Dit zodat uw klant de risico's goed afgedekt heeft en houdt. Dit hele proces moet u vastleggen, zodat u altijd kunt aantonen dat u hieraan voldoet. 


Uw zakelijke klant moet dus goed geïnformeerd zijn, zodat die weet dat er bij schade dekking is en een uitkering volgt om de schade te herstellen. Om aan te tonen dat u uw klant goed geïnformeerd heeft, moet u aan dossier opbouw doen. Mocht bij schade de verzekeraar een uitkering onverhoopt weigeren, moet u kunnen aantonen dat u uw klant goed geïnformeerd heeft. Dat uw klant bijvoorbeeld goed op de hoogte was welke preventie maatregelen hij moest nemen om schade te voorkomen. Goede dossieropbouw is dus nodig. Natuurlijk heeft u dat al in orde. Wij helpen u om deze dossieropbouw verder te verbeteren en te digitaliseren. Uw administratie wordt minder. U zult meer in gesprek zijn met uw klant. Zij gaat u nog meer als specialist zien. Bij schade nog minderonzekerheden. En uw opbrengst per klant wordt hoger.


Voordelen:

  • uw klant ervaart en waardeert uw inspanningen nog meer; ziet u als zijn verzekeringsspecialist
  • u bent voortdurend in gesprek met uw zakelijke klant op een moderne Internet wijze
  • uw klant heeft meer zekerheid op een uitkering bij schade
  • u bespaart veel tijd; en heeft dus meer tijd voor uw zakelijke klanten met een hoge(re) klantwaarde of andere zaken die uw aandacht vragen
  • u doet uw dossiervorming rondom Zorgplicht digitaal

Uw zorgplicht proces schematisch

Zorgplicht, digitaal proces
Zorgplicht verbeteren

Logisch Verzekerd deed dit

Toen ik Logisch Verzekerd begon in 2013, had ik alleen een idee. Ben op 0 begonnen. Had geen personeel. Toch wilde ik snel groeien in de zakelijke markt. Op 1 voorwaarde: ik wilde klanten zo goed als mogelijk inhoudelijk informeren over hun zakelijke polissen; ik wilde een hoge mate van zekerheid dat als er schade zou zijn, ze ook de schade uitkering van de verzekeraar zouden ontvangen. Dat op een efficiënte wijze, tegen lage kosten....En ik wilde me zo positioneren dat mijn zakelijke klanten mij als echte specialist gingen zien voor de zakelijke verzekeringen die ze via Logisch Verzekerd afnamen. 7 jaar later, in 2020 toen ik Logisch Verzekerd verkocht, was dat gelukt. Nu wil ik andere adviseurs helpen dit te bereiken.

Hogere klantwaarde

Hogere Klantwaarde zult u denken?

Klantwaarde wil zeggen, wat u verdient aan een klant. Hoe beter de relatie met uw klant en hoe efficiënter uw processen, hoe hoger de opbrengst per klant. 

- Het voortdurend op maat informeren van uw zakelijke klanten zorgt ervoor dat zij u echt zien als zijn verzekeringsspecialist-> betere en langdurig relatie, waarbij het niet meer zal gaan om alleen de laagste premie.

- U bent meer en vaker in gesprek. Zakelijke klanten worden pro-actiever. Zij ondernemen zelf actie door de op maat gemaakte input die u ze structureel aanlevert. U bent vaker en dieper in gesprek met ze. Op een digitale wijze. 

- Bij schade weet u nog beter dat uw zakelijke klanten goed zijn geinformeerd-> dus minder onzekerheden bij (grote) schades. 

- kleinere zakelijke klanten die minder opbrengen, kunt u tegen lagere kosten aan u binden, terwijl u ze wel voortdurend informeert over hun verzekeringspolissen. Ook voor dit segment zorgt u voor het nog beter vastleggen van uw zorgplicht.

-


Meer zekerheid voor uw klant na schade

Waar het u als verzekeringsadviseur natuurlijk echt om gaat, is dat als uw zakelijke klant getroffen wordt door een (grote) schade, dat u echt kunt helpen door te zorgen dat zij de schade vergoed krijgt. U wilt uw klant zekerheid bieden. Daar betaalt de klant premie voor en ontvangt u uw beloning. Door uw klanten structureel goed te informeren over zijn polissen, clausules en voorwaarden, is zij nog beter op de hoogte van te nemen preventiemaatregelen om schade te voorkomen. Zijn deze preventie eisen goed geïmplementeerd, zal de uitkering door de verzekeraar met grotere zekerheid volgen.

Uw dossieropbouw vindt nog beter plaats, meer gedigitaliseerd. Mocht een uitkering toch door een verzekeraar geweigerd worden, hebt u nog meer zekerheid dat u uw klant goed geinformeerd heeft. Uiteindelijk is het doel schades te voorkomen. En mocht er onverhoopt toch een schade zijn, moet de schade vergoed worden.

Direct starten met I-Communicatie